Enligt en undersökning i USA, mate skulle vara bra för att bekämpa dåligt kolesterol
Tema: Utbildning och Forskning, Nyheter
Enligt en undersökning i USA, mate skulle vara bra för att motverka dåligt kolesterol. Studier och forskning, nyheter konsumtion mate kan minska LDL eller "onda" kolesterolet, samtidigt som ökade HDL eller "bra" kolesterol. Mate en aktiv förening i kroppen som minskar dåligt kolesterol. Det är slutsatserna i en studie utförd i USA på gräs som odlas och konsumeras i århundraden i Sydamerika. Forskargruppen, som publicerades i tidskriften Journal of Food Science, säger att mate har egenskaper som inducerar verksamheten viktiga antioxidant enzymer i kroppen. "I studien utvärderades ett av de viktigaste enzymer, det paraoxonasa-1, säger han till BBC Vetenskap, författare till studien, Dr Elvira de Mejia, professor vid Department of Food Science and Human Nutrition vid University of Illinois. "Det är ett enzym som bidrar till att undanröja dåligt kolesterol och har visat sig ha cardioprotective effekter, säger forskaren. Koncentration är nyckeln Synd kolesterol eller LDL (low density lipoprotein) i blodet är en av de viktiga riskfaktorer för sjukdomar ...

















